Дотримання авторських прав та ліцензій на використання графічних зображень та засобів мультимедіа на веб-сторінках



Дотримання авторських прав та ліцензій на використання графічних зображень та засобів мультимедіа на веб-сторінках

Мета:  Допомогти учням засвоїти факти та основні ідеї дотримання авторських прав та ліцензій на використання графічних зображень та засобів мультимедіа на веб-сторінках. Забезпечити якість вивчення нового матеріалу. Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти. Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями. Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.


Тип уроку: засвоєння нових знань; формування вмінь і навичок;
Обладнання та наочність: комп’ютери, підручники, презентація, проектор.
Програмне забезпечення: Adobe Photoshop.
Хід уроку
І. Організаційний етап
·        Привітання з класом
Доброго дня, діти.
·        Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ми з вами мова піде про авторські права та ліцензування.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Інтернет надає дуже багато можливостей в пошуку інформації. Та потрібно бути дуже обережним під час відтворення не ваших творів. Про законні підстави використання матеріалів і піде сьогодні мова.
Не забувайте про правила поведінки на уроці. (Слайд2).
ІІІ. Актуалізація опорних знань
·        Перевірка домашнього завдання (Слайд3)
Перевірка учнівських проектів.
IV. Вивчення нового матеріалу
Слайд4. Дискусія на тему «Розвиток Інтернету в сфері авторський прав розвиток чи занепад?»
Слайд5. Відповідно до роз’яснення Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) під авторським правом зазвичай розуміють “надане законом право автора твору оголосити себе його творцем, відтворювати цей твір, розповсюджувати його або доводити до загального відома публіки будь-якими способами і засобами, а також виключне право надавати дозвіл іншим особам використовувати твір визначеним способом” 
Слайд6. Перегляд навчального відео про авторські слова.
Слайд7. В країні регулювання авторських прав здійснюється на основі закону України «Про авторське право та суміжні права» від 23.12.1993.
Слайд8. Об’єктом авторсько-правових відносин є нематеріальне благо у вигляді продукту духовної творчості, а саме твори науки, літератури, мистецтва.
Слайд9. Часто, на веб ресурсах особливо, можна спостерігати такий надпис - Copyright - всі права захищені. Знак © є міжнародним знаком охорони авторського права та засвідчує, що авторські права належать зазначеній особі чи організації.
Слайд10. Якщо авторство на друкований твір ще можна довести, то з величезним інформаційним простором – Інтернет ситуація значно гірша. Саме для інтернету широко використовується на фото та відео цифровий водяний знак (ЦВЗ). Дана технологія, створена для захисту авторських прав мультимедійних файлів. ЦВЗ поділяються на видимі і невидимі. Зазвичай цифрові водяні знаки невидимі. Проте ЦВЗ можуть бути видимими на зображенні або відео. Зазвичай ця інформація є текстом або логотипом, який ідентифікує автора. ЦВЗ отримали свою назву по аналогії з водяними знаками, вживаними в грошових банкнотах і інших коштовних паперах. Отже, ЦВЗ є спеціальними мітками, що упроваджуються у файл, в цифрове зображення або цифровий сигнал в цілях контролю їх правомочного використання. Видимі ЦВЗ досить просто видалити або замінити. Для цього можуть бути використані графічні або текстові редактори. Невидимі ЦВЗ є вбудованими в комп'ютерні файли вставками, що не сприймаються людським оком або вухом.
Слайд11. Ось можете поглянути на приклад видимого цифрового водяного знаку.
Слайд12-15. Що створити власний водяний знак достатньо відкрити зображення в фотошопі (якщо ви робите відео тоді достатньо зробити свій знак чи логотип на прозорому фоні) та на новому шарі створити необхідний надпис. Після масштабування можна знизити прозорість, щоб це не заважало повномасштабно оцінити зображення.
Слайд16-19. За потреби можете додати шар з власним підписом чи логотипом.
Слайд20. Погляньте на опрацьоване нами зображення та вкажіть які 3 можливі порушення є у даного зображення? (надпис з логотипом гри GTA, логотип компанії RockStar, та невідомо чиє фонове зображення)
Слайд21. Підсумуємо!
·        Не використовуйте зображення та фото без законних на те підстав, особливо в комерційних цілях;
·        Використовуйте зображення й фото з вільних і безкоштовних бібліотек;
·        Пам’ятайте (або дослідіть питання) про авторське право та вільні публічні ліцензії;
·        Посилайтесь на автора й джерело запозичення, якщо використання підпадає під вільне;
·        Творіть власні об'єкти авторського права.
V.  Практична діяльність (Слайд22-23)
Створіть рекламний анімаційний банер на тему «Онлайн курси по Photoshop». Та встановіть захист за допомогою видимого ЦВЗ з метою надсилання створеного банера компанії котра займається проведенням подібних курсів..
·        Релаксація
Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору
Крила метелика
(Вправа покращує циркуляцію крові.)
Запропонуйте дитині уявити, що вії - це крильця метелика. Покажіть дитині на своєму прикладі, як моргати очима. Через десять секунд закінчіть вправу і дайте очам відпочинок на п'ять-десять секунд. Далі повторіть рух ще один-два рази. Запропонуйте малюкові повторити за вами.
VI. Підведення підсумків уроку
·        Бесіда за питаннями (Слайд24)
1.     Що таке ЦВЗ? Яким типів він буває?
2.     Поясніть значення терміну «Піратство».
3.     Яким чином держава захищає авторське право?
VIІ. Домашнє завдання
Підготуватись до практичної роботи.

Немає коментарів:

Дописати коментар